fredag 3 februari 2012

Nytt Mavicsko-rekord?




Ni som följt den här bloggen ett tag vet kanske att jag har problem med att hitta skor som passar min fot och då framförallt cykelskor. Oftast kan jag ha cykelskor med damläst, men de är oftast för mjuka för att det ska fungera som tävlingsskor. I höstas tillverkade därför franska Mavic, snälla som de är, ett par gula Fury i storlek 36 till mig med karbonsula och allt. Hur fina som helst, men lite för stora. Jag skämdes faktiskt lite över att behöva berätta det för dem. Med dubbla sulor funkade det ganska bra ändå, så jag har kört med det.

Idag dök det upp ett nytt par gula Mavic-Fury i storlek 35,5 från frasseland. Mindre än deras minsta damskor i sortimentet och troligen de minsta skor de tillverkat. Och tänk, de passade perfekt utan extrasula och var dessutom lättare än de gamla! Jag är helt lyrisk. Tack kära Mavic, ni fattar inte hur mycket jag uppskattar detta. Tur att det är kallt och fruset ute, så jag slipper lera ner dem direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar