söndag 6 november 2011

The Convention, spellistan, VM i strul och Göteborgs-OS i Cyclocross.

The Convention blev en fin tillställning återigen tack Magnus och Malin! Jag måste erskänna att jag många gånger tidigare känt mig lite som ett UFO på liknande tillställningar trots att jag faktiskt instruerat spinning i över 12 år, men det här kändes äkta, personligt och trevligt på alla plan. Dessutom en bra blandning av klasser och föreläsningar. Jag presenterade ju min egen spinningklass på morgonen och möttes då av ca 30 extremt taggade människor, underbart. De körde alla järnet från början till slut och jag tror att jag lyckades att förmedla det jag tänkt under klassen. Klassen drabbades av lite teknikstrul av olika slag, men för övrigt var det kanon! Jag passade sen själv på att gå på två föreläsningar, den ena var Peter Niemeläs kostföreläsning och den var väldigt intressant. Den tog död på många "sanningar" om hur vi ska äta och inte ska äta. Den andra föreläsningen var Mattias Recks föreläsning om uthållighetsträning. Mattias hade lagt upp det på en väldigt bra nivå och mycket pedagogiskt (men så är han ju lärare också:)) Känner Mattias sedan tidigare, men har aldrig varit på någon av hans föreläsningar, så det var kul.
Utöver det var det kul att träffa en massa gamla och nya bekantskaper.

På allmän begäran kommer här listan på min musik under klassen. Många låtar blev det:

1 - Sofa Surfers - Withness (Thievery Corporation Remix)
2 - Justin Timberlake - Last Night
3 - Nerd - She Wants To Move (DFA Remix)
4 - Bon Jovi - Lay Your Hands On Me 
5 - Crystal Method - High Roller
6 - Way Out West - Only Love 
7 - Liquid Soul - Love In Stereo (Jerome Isma-Ae Remix) 
8 - Victor Calderone- Deep dark Djungle
9 - Nightmares On Wax - Wait A Minute
10 - Yello - The Race (Tomcraft On Yellow R)
11 - Thievery Corporation - Ave Maria (Remix) 
12 - DJ Shadow ft. Mos Def -Six days 
13 - Bacon Poppers- Free (smoked mix)
14 - Storm - Storm 
15 - New Order Blue monday (club 69 remix)
16 - Gustavo Santaolalla - The Blinding Sun
17 - Dj Tiesto -Forever Today 
18 - okänd låt
19 - Renegade Soundwave (Leftfield Mix)
20 - 2XLC - Dantes Peak (Jerome Isma-Ae Remix) 
21 - Rank 1 - Symfo - (Original Mix) 
22 - David Tort And DJ Ruff - Changes (New York Sexy Mix) 
23 - Clint Mansell- Aeternal (Paul Oakenfold Remix) 
24 - Pirates of the Caribbean- Hes A Pirate (Chris Joss mix) 
25 - The future sound of london - Amoeba


Idag byttes inomhuscykling en mot utomhuscykling. Min tanke var att vara med på MCK:s introcross kl. 10 och tillhörande träningstävling en timma senare. Jag lyckades dock att strula till det lite. Eftersom vi skulle vidare till Mackans föräldrar direkt efter crossen hade jag packat en väska med rena kläder som   skulle tas med i bilen. Mackan åkte iväg med väskan för att fixa med sin cykel på jobbet, medan jag gör mig klar för avfärd till Slottskogsvallen, bara för att upptäcka att jackan med nycklarna till lägenheten OCH förrådet där cykeln står visst låg i jackan jag lagt ned i väskan som precis åkt iväg. Kan inte låsa, kan inte cykla!! Ringer Mackan som givetvis stängt av sin telefon. SMS:ar folk som ev. är där och skulle kunna säga till Mackan. Funkar inte. Tiden går och till slut lyckas jag hitta en extranyckel till "Svarten", vår skrotcykel som vi cyklar i stan med. Tar Svarten, spurtar till Slottskogvallen på 5 minuter (tur att man bor nära), hittar Mackan. Han har givetvis låst in bilnyckeln på sitt jobb och där är larmat, så han får följa med mig. Hämtar tillslut nycklarna, spurtar hem på 10 minuter, låser lägenheten, hämtar CX-hojen och spurtar tillbaka till "vallen" lagom till träningsracet ska börja, ordentligt uppvärmd i alla fall, kanske lite väl uppvärmd till och med.. Verkligen VM i strul, men det löste ju sig i alla fall.

Tävlingsträningen kördes i 2 heat om 20 minuter. Det var många till start, säkert 30 stycken. Första heatet gick riktigt dåligt för min del, var inte alls med i svängarna och hade inget igångdrag i benen. Andra heatet gick mycket bättre. Mackan var riktigt taggad och körde som en idiot. I andra heatet körde han och några till lite väl hetsigt i första svängarna. Någon blev lite irriterad och ropar : -Det är väl inget jävla VM!!!!!. Och nej det är inget VM, det här är ta mig sjutton OS, så mycket större och viktigare. Ett bra träningspass, som dessutom bjöd på soppa efter racet, fint det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar