onsdag 9 november 2011

Bäst just nu..


Ok, de är väl inte jättesexiga eller med så hög coolhetsfaktor kanske, men åh så sköna. När jag är hemma bor jag i ett par tofflor som jag fick av pappa i julklapp förra julen. Kombinationen med stödstrumpor blir perfekt!
Är det något jag inte gillar så är det att frysa och/eller vara blöt om fötterna. Efter år med olika slags träning i ur och skur och otaliga mer eller mindre smärtsamma "upptiningsprocesser" efter långpass vintertid, är både fötter och händer extra känsliga för kyla. Under tävling är det ju inget jag tänker på eller bryr mig om, men annars kan jag störa mig otroligt mycket på det.

Det har blivit kallare och det är det visst inte bara jag som fått känna på. På TV sitter ett gäng damer och tanter och stickar tröjor till oljeskadade pingviner för att de inte ska frysa. Jättefina, med olika färger som ska matcha pingvinerna. Engagemanget är rörande. Jag vill också ha en pingvintröja!

Idag blev det en 3 timmars tur på MTB:n i mestadels skog. Det var gott och bitvis ganska torrt faktiskt. Benen kändes bra efter en dags vila. Oftast reser eller jobbar jag på mina vilodagar. Det är väldigt sällan det blir just en lugn dag. Denna vilodag var dock just en sådan lugn dag och det blir verkligen skillnad i återhämtning, jämfört med en vilodag då man exempelvis är ute och reser!
 Det är verkligen skönt att köra i skogen när det är lite råkallt ute, för det blir varmare. Enda nackdelen är att det är större risk att plurra i något blött och bli kall, blöt och sur. Idag plurrade jag dock först i slutet, så det gjorde inte så mycket, jag var ju ändå på väg hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar