måndag 24 januari 2011

VM-förberedelser och nya skidor!




Äntligen nya skidor! Mina gamla Fisherskidor tror jag jag fick på min 16-årsdag, alltså väldigt läänge sedan. Då jag inte åkt skidor alls under några år, är de dock förhållandevis välbehållna, spannet trycker jag dock i botten, så man får varken riktigt bra fäste eller glid. Nu är det Rossignol som gäller och jag fick dem som en för tidig födelsedagspresent från Markus. Pjäxor blev det också, båda från Allebike. Härligt att få grejerna utprovade och preparerade av proffs! 
Tyvärr hanns det inte med nån skidåkning på finskidorna i helgen, då jag ville köra några speciella träningspass inför CX-VM. Det får vänta tills jag är tillbaka, hoppas att snön håller sig i 2 veckor till..

Annars har det som sagt varit en del att fixa in för kommande VM-tävling. Förutom att tvätta cyklar har det dock mest varit varit Markus som fixat med cyklarna, vilket jag är extremt tacksam för. Tack vare honom har jag två cyklar med mig till VM, nya MAVIC hjul på båda cyklarna och tubdäck i rätt bredd. Tuben fick vi dock hjälp med av CX-förbundskaptenen Mathias. Själv har jag fokuserat på att få ihop alla andra prylar som behövs och börjat packa kläder mm. Jag har en förmåga att alltid packa för mycket prylar och nu ska det gallras. Fast i CX-sammanhang har jag lärt mig att det finns inget som är så irriterande som att inte ha tillräckligt med rent, torrt framförallt varmt ombyte, så jag kommer var lite mer tillåtande mot mig själv denna gång!

Jag åker på onsdag morgon och jobbar hela dagen på tisdag, så det mesta behöver vara fixat idag!
Vädermässigt ser det ut som om det är lika stor chans att det blir fruset underlag som att det blir gegga, så det gäller att vara förberedd på båda! 


     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar