måndag 17 januari 2011

Onlineutbildad!

I går gick jag genom den, för att lösa tävlingslicens, obligatoriska antidopingutbildningen. Det var lätt och stundvis lite smålustigt. Inget som var riktigt nytt för mig som har tävlat länge, blivit testad ett antal gånger och sökt dispenser för medeciner. I bland kändes filmerna väldigt arrangerade och uppstyltade, men syftet är ju självklart jättebra, särskilt för cyklister som precis börjat sin tävlingskarriär.
Jag funderar dock på en sak. Är den här utbildningen obligatorisk för alla idrottare, eller bara oss cyklister? Sitter även Zlatan och Ussain Bolt och tittar på små filmer online och drar rätt ord till rätt mening?

Idag gick jag en annan utbildning, på Passal, som handlade om personlig assistans. Jag jobbar ju extra som personlig assistent. Det är ett tufft men givande jobb som ofta får ens egna problem att framstå som rätt små i jämförelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar