torsdag 26 januari 2017

Inte så kaxig idag...


Känner mig ödmjuk och lite tilltufsad. Fick behandling med nålar hos Matti på Idrottsrehab Ullevi i förmiddags, sk triggepunktsakupunktur. Tre gigantiska nålar stacks in på tre olika ställen i ena skinkan. Väl instucken vrids nålen om i ca 10 sekunder, vilket ger en obehaglig smärta. Inte som när man ramlar och slår sig, utan mer krypande. Som när man kommer emot den där nerven vid armbågen ungefär. Blev genomsvettig av behandlingen. Hade lovat mig själv att INTE titta på nålen, men när jag kom hem kunde jag inte låta bli att googla.... Gigantiska som sagt och jag har två behandlingar till inbokade! Ingen ångest här inte..  Förhoppningsvis kommer det att hjälpa mot mina problem  med rygg och baksida så småningom. Eftersom jag inte ska tävla i helgen och framöver, så valde vi att gå "all- in" på behandlingar för att få smärtan och spänningarna att avta. Nu känns det ungefär som om någon har stått och stampat på skinkstackarn. Den har fått vad den tål. Idrottsrehab har fantastisk kompetens i alla sina sjukgymnaster, så jag känner att jag är i goda händer.


Ni som följt min blogg vet ju kanske att Mackan och jag inte kom med flyget för ett tag sen när vi skulle hem från Bryssel och fick köpa nya biljetter. När jag kom hem reklamerade jag det hela, då vi faktiskt var i tid innan bagageinlämningen skulle stänga enligt SAS hemsida, fast de hade redan stängt. Personalen i Bryssel hävdade att det var 45min och inte 40 min innan avgång som gällde. Vi var där precis 45 min innan och fick alltså inte lämna bagaget. Det blev en gaska kostsam historia att ta sig hem, eftersom personen på SAS callcenter även lade till en ombokningsavgift och bokade om de befintliga biljetterna (planet hade ju inte lyft än..) Förmodligen hade det blivit billigare att köpa helt nya biljetter utan ombokning. Efter ca 7 veckor fick jag så svar via mail att de minsann inte kunde ge oss någon ersättning då det var 45 min innan avgång man skulle vara där, eftersom vi skulle resa från Europa och att de inte heller ansvarade för om man missade tiden för att det var kö vid bagage-drop:en.

Surnade till och skrev tillbaka att det inte var någon kö alls till bag-drop:en och att det står 40 min innan för avgångar TILL Europa på hemsidan och upplyste om att Stockholm faktiskt ligger i Europa, liksom att vi pratat med Sas personal hemma som också hävdat att det var 40 min för avgångar inom Europa. Dessutom var vi där 45 minuter innan och det vi blev ändå nekade.. Några dagar senare fick jag det förvånande svaret att de "tittat på fallet igen" och att det visat sig att det var SAS som gjort fel och att vi därför skulle få ersättning. Så de ersätter oss för de nya biljetterna som vi fick köpa.

Om felet de "begått" var att det stod fel tider på hemsidan eller om det visat sig att de stängt för tidigt i Bryssel, vet jag inte, men antagligen hade de väl kommit fram till att de skulle bli ännu dyrare för dem om vi skulle välja att gå vidare med det hela. Vi hade nog till och med kunnat få full ersättning (typ för mat, förlorad arbetstid, xx antal timmars försening) om i krävt det, men jag är ärligt talat bara glad att vi fick tillbaka våra pengar och att vi faktiskt hade rätt. Jag trodde aldrig att de skulle ändra sig, då ord stod mot ord.
Jag kan vara grymt stönig och envis, och bland är det en stor fördel. Det är som jag blir till en pitbull och vägrar släppa när jag vet att jag har rätten på min sida. Ibland får jag tvinga mig själv att släppa taget, när det liksom inte är värt att kämpa för. Har blivit bättre på det på senare år.

Nej nu ska jag återgå till mitt kattmåleri. Har några idéer om vad jag vill måla men får inte fram det. Motivet har liksom fastnat någonstans mellan hjärnan och pennan. Det låter flummigt, men ofta så är det så. Man kan inte definiera det man vill få fram. Så det blir katter och ugglor ett tag till. Vi får se om det kommer fram så småningom.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar