måndag 19 oktober 2015

Valkenburg -episk lera och betongben.

Om ni ser underlaget, så var det ungefär så på hela varvet där det inte var asfalt..

Valkenburg och Cauberg cross är en av mina top 5-favoritbanor. Hal, backig och krävande, omständigheter som vanligen passar mig bra. I år var den dessutom lerigare än tidigare två gånger jag kört den. 2014 blev placeringen 22 på denna bana och det var väl någonstans där mina förväntningar låg inför gårdagens tävling, med en liten förhoppning om ett något bättre resultat.

Det började riktigt bra, fick till något som Magnus Darvell hade kallat "monsterstart" och låg 15-16:e vid passering av första depån. Kändes bra hela första varvet men tappade som väntat några placeringar och hamnade runt 20-25. Kraschade i början på andra varvet i en lerig, spårig utförslöpa och en annan tjej kraschade över mig så det blev en hög. Fick stanna och rätta till sadeln, men inga större missöden än det skedde. Efter det fungerade det sämre och sämre. Kraften var som bortblåst. Jag tog i för kung och fosterland men det gick inte fort alls. Leriga partierna gick bra, men de partier där jag annars brukar vara stark på, var jag bara stum.Tappade placeringar och tid hela tiden. Kom i mål till slut långt bak i resultatlistan. Är inte alls nöjd med resultatet, mina förväntningar var bra mycket högre och för att jag dessutom presterat mycket bättre på den här banan. Ser man på bilderna från racet ser man att jag verkligen led. På nästan alla bilder grinar jag illa. Och jag led verkligen, det gjorde ont överallt. Så i-taget kan man ju inte skylla på.

Man är ju inte bättre än sitt senaste race, så då får jag väl försöka att ta det därifrån och sänka förväntningarna. Mycket sämre kan det ju knappast bli, eller jo det kanske det kan, men just nu känns det så.  

Nu har jag tagit mig upp till Woerden nära Amsterdam. Inte nog med det dåliga racet, på vägen hit körde jag vilse i Eindhoven. Jag kör ALLTID där! Varje gång staden ska passeras. När man är lite sur, trött och hungrig är tålamodet inte så stort. Boendet i Woerden är i alla fall riktigt bra, samma som Mackan och jag bodde på förra året. Idag tar jag det lugnt, jobbar lite med en hemsida och försöka styra upp lite grejer, kanske jag rullar lite sen.
    
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar