torsdag 24 september 2015

Spårtest och en påse Dugast.



Ovan testas olika spår i utförslöpan på Göteborgcrossbanan. Välj själva vilket ni tycket såg bäst ut, jag tycker att de är bra båda fast på olika sätt.
Det har som ni förstår regnat väldigt mycket de senaste dagarna här i Götet. Inte så jättekul, men en fördel är att det blir lite slirigt i Slottskogen. Jag gillar lera och slir. Häromdagen åkte jag för att köra lite teknikträning. Det var snorhalt med mina Thyphoondäck och jag sladdade rejält nästan överallt i banans skogsparti. Drog i backen några gånger och blev lite sur. Till slut åkte jag till Karlssons cykel istället och kom därifrån med en påse med Dugast Rhino. Så kan det gå!
Skämt å sido, jag hade ändå tänkt att byta däck. Det kommer troligen att torka upp ganska bra tills på lördag och då hade nog Thyphoon passat perfekt, men de jag hade var gamla och behövde bytas och jag kör hellre med grepp på en bana som kräver mindre grepp än med sämre grepp på en bana som kräver mer grepp. Och jo givetvis hade det bästa varit att ha 4 uppsättningar hjul (eller mer) med olika mönster, men det har jag inte råd till och att limma om är praktisk taget omöjligt när man tävlar varje helg och väderförhållanden och bankaraktär kan vara helt olika från dag till dag. Ibland får man helt enkelt ta det som är mindre dåligt.

Hur som helst, det visade sig vara helt i rätt tid att byta däck. Körde crossträning i onsdags och tyckte att det kändes lite konstigt, men tänkte att min teknik nog var dålig. Vanligtvis brukar man ju bli bättre och bättre att svänga när man övar, men jag blev sämre och sämre. Tänkte att jag var inne i något slags oflyt och åkte hem. Dagen efter skulle jag ut och köra lite igen och då, när det var ljust såg vi att hela bakdäcket krängt sig snett. Det höll praktiskt taget på att ramla av av sig själv.

Nu har Mackan lagt på de nya och jag har Aquasure:at. Vill man sniffa ska man satsa på att bli däcklimmare helt klart. Tror inte det är så nyttigt att andas in dessa produkter.


Jag skulle egentligen skriva om något helt annat än det här ni precis läst, men väntar med det till nästa vecka. Eller nån annan gång. Så viktigt var det inte.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar