måndag 31 oktober 2011

Hög Puls..

Här är pulskurvan på racet i Kungsträdgården:
Om man tar bort de första och sista minuterna, (eftersom jag satte igång och stängde av klockan några minuter  före och efter loppet), blir det en snittpuls på 94% på knappt 40 minuter och då droppade ändå pulsen lite på slutet främst på grund av trötthet och för att mitt styre satt lite löst, så jag blev osäker fegade lite. Högsta puls var 98%. Detta trots det hårda underlaget och de många kurvorna. En lätt gissning är att det är de 1000 igångdragen som orsakat den höga pulsen för min del. Mycket bra träning alltså! Det roliga är att det inte kändes som om jag hade så hög puls. Brukar oftast ha klockan inställd så jag ser pulsen i % men inte denna gång. Kanske var det lika bra det.

Apropå puls hörde jag en gång en sportkommentator på radion sammanfatta en fotbollsmatch i allsvenskan. En viktig händelse i matchen var att fotbollsspelare XX hade drabbats av "hög puls" och därför tvingats avbryta matchen. Han har nog antagligen aldrig kört CX ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar