söndag 8 maj 2011

Vinst i Turkiet!



NY bild!! På prispallen :)
Det blev en toppendag här i Turkiska Polonezköy! Jag och Ann lyckades ta både första och andra platsen i tävlingen. Det innebär en massa UCI-poäng till oss och till Sverige på nationsrankningen. Loppet startade i ett högt tempo, Ann kom i väg bra och jag en bit efter, lite segare. Efter starthetsen kom jag in i ett bättre flyt och körde om Ann en bit in på varvet. Varvade i ledning med Ann jagandes strax efter. Avståndet drygades ut successivt och i mål var marginalen ca 3 minuter ner till Ann.

Banan var fysiskt krävande, men utan några svårare tekniska partier, lite slirigt här och där dock efter regn tidigare i veckan. Varvet kändes väldigt kort och då vi bara körde 4 varv blev tävlingstiden inte längre än 1.10-1.15. Fast det var faktiskt ganska skönt då det var så mycket branta backar. 


Väl i mål blev jag och Ann behandlade som värsta världsstjärnorna och alla skulle ta kort på oss, ta i hand mm. 


Måste säga att det var en väldigt trevlig och lättsam stämning på racet, alla var glada och hejade jättemycket. En rolig skillnad mellan oss i Sverige och turkarna är att de är lite mer linslusar och alla, precis alla vill vara med på bild. Drar någon upp en kamera, sticker de fram sina huvuden.


Nu har vi precis ätit middag och i kväll lyckades jag äntligen få min pasta. Igår blev ju min middag en tomat- och gurksallad tillsammans med en brullepuddningsliknande efterrätt när jag frågade efter pasta och jag var faktiskt lite orolig att min energi inte skulle räcka till under racet. Men så här i efterhand kanske det var det som var precis rätt pre race -kost? Jag frågade på vårt hotell vad pasta betydde och på turkiska är det någon form av efterättskaka. Så likt men ändå så olikt!



I morgon drar vi hem och redan kl 5.40 kommer de och hämtar oss och kör oss till flyget. Gött att vara hemma tidigt dock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar