söndag 7 februari 2010

Hemma igen och en "Hjulklapp" från Mavic och Cube


Österlen och Danmarksbesöket avklarat, det som förmodligen kommer att bli sista CX-tävlingen för denna vinter avklarad. Jag ska erkänna, att jag inte trodde det skulle vara så kul att tävla i Cyclo Cross, det var en glad överraskning och jag vill passa på att tacka Biketoyz som gatt lånat ut Cube- cykeln till mig. Utan deras hjälp hade jag aldrig kunnat testa. Nu hoppas jag kunna köra fler tävlingar nästa vinter. Är bara rädd för att jag kommer bli så biten att jag glömmer bort behovet av mental vila från tävlingar under hösten/vintern. Fast å andra sidan, om man nu har drivet och viljan så är det kanske inget problem.


Det var en liten tävling i Danmark, men tävling är ju ändå tävling och jag hade aldrig motiverat mig att köra på det sätt jag gjorde om jag gett mig ut och tränat själv. Det blev ett perfekt högintensivt teknikpass i snön. Vi körde hela 10 varv på en 4-5 min lång bana, mitt mål blev att hålla varvtider på 4.30-4.45, vilket lyckades förutom på första varet, då det var lite cyklister i vägen som man fick parera för. Den andre tjejen som kom till start bröt, då hon tycke det blev för svårt att köra. Inte så konstigt egentligen. Att bara komma på tanken att cykla 10 varv på en 1,5 km slinga, hjälpligt röjd från en halvmeter snö, kan inte ses som särskilt normalt. Inte ens för en cyklist. Men kul var det. Som att sladda runt i mjukglass.


Väl hemkommen från Syd, väntade en överraskning hemma. Hittade en väska full med nya kläder från Mavic och Cube i vardagsrummet. Främst varma överdragskläder, men också lite snygga träningskläder. Då jag kört för ett amerikanskt tradeteam (Subaru-Gray Fisher) de senaste 4 åren har jag garderoben full av kläder just från detta team och deras sponsorer. Snygga kläder, men det ser ju inte så bra ut om jag tävlar och tränar i kläder fulla av reklam för cykelprylar som konkurrerar med de märken jag är sponsrad av nu. Nu har jag i alla fall lite kläder att använda fram tills mina tävlingskläder är klara. Jag har fått äran att designa dem själv och Kalas kommer att hjälpa mig att ta fram dem. Det kommer dock bli svårt att hinna få dem färdiga till första XC-tävlingen, som går av stapeln om mindre än en månad så då kommer dessa kläder väl till pass.

I morgon blir det ett pass längdskidor på förmiddagen och styrketräning/spinning på kvällen. Mitt på dagen ska också 45 min massage och ett jobbmöte hinnas med.
Fortfarande full rulle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar