måndag 15 februari 2010

Guld och spinninginspiration

Idag var en dag full av inspiration! I bland förvånas jag att vissa saker som inte ens är jobbiga, kan tömma en fullständigt på energi, medan man helt plötsligt kan bli full av energi av andra saker. Som instruktör kan man ibland känna att man bara ger och ger av sin energi, för att försöka inspirera andra. Men ofta kan man också verkligen känna att klassdeltagarna ger och fyller på en själv med energi, så man är piggare efter än innan. Idag var en sån dag.
Full klass, så när som på en plats på spinningen. Själv var jag grymt trött i kroppen efter gårdagens långpass och morgonens 2 timmarsträning
Upplägget var intervaller, även om jag inte kör max som instruktör, då jag ju är där för att instruera i första hand, så är ju ett tufft intervallpass mer krävande, men också roligare att instruera. Personligen gillar jag inte att köra för en instruktör som inte själv tar i, utan bara låssas ta i (även om man självkart inte ska köra så man inte kan prata).

Väl inne i salen, sitter alla och trampar för fullt redan. Laddade. Taggade. Vill köra. Vissa dagar kan man liksom känna denna laddning inne i salen redan innan klassen börjar. Ibland växer den fram successivt. Fullt med positiv energi. Vi kör passet och det blir tufft, alla kör tufft. Själv blir jag piggare och piggare under passets gång och borta är de sega benen. Energin tillbaka. Det är otroligt inspirerande och motiverade att instruera folk som verkligen vill träna och som gör sitt bästa. Det är därför jag är instruktör. Så tack alla spinningmänniskor på Worldclass, jag beundrar er!!

Som grädde på moset bänkade vi oss framför tv:n på gymmet inför damernas 10 km lopp. Charlotte Kallas stora chans. Det blev en pirrig avslutning, men OS-guld!!! Och en fullt godkänd insats av Anna Haag. Att se framgångar är också inspirerande och gör att åtminstone jag blir mer sugen på att träna. Och mer träning blir det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar