måndag 24 april 2017

Den där vinden...


Igår matades det distans i solen. Det var varmare än på länge, men fortfarande den där kylan i vinden. Mackan och jag hade riktigt bra fart ned till Anneberg, där Mackan vek av hemåt och jag fortsatte ned till Fjärås i lika bra fart. I Fjäråsrondellen vände jag hemåt och fick istället mot och halv sidvind framifrån. Det var ca 4,5 hem till Göteborg. Det fina tempot blev i stället knappa 20 km timmen, även om man också trampade i nedförsbackarna. Både mentalt och kroppsligt slitigt. Tur att jag vant mig vid vinden från Gran Canaria. Kom hem med lite mer än 4 timmar på klockan och 101 km på tripmätaren. Det bästa med motvind är att det känns så gött efteråt när man bekämpat den. 
Egentligen var planen att tävla i Varberg i helgen på "hemmabanan", men eftersom jag fått för mig att tävlingen var på söndagen och jag bokat in mig på jobb på lördagen, blev det lite svårt att ändra det när jag upptäckte det. Det är inte helt lätt att hitta ersättare till jobbet med kort varsel. Har man tabbat sig själv och blandat ihop datum, får man ju försöka att fixa det själv, skulle aldrig lämna över det till någon annan så i sista sekund. Jag får helt enkelt se till att kolla upp och planera bättre framöver.

Har också lyckats att "ta tillbaka" mitt instagramkonto shapeitdesign. Efter lite support från Instagram (goddag-yxsaft supporten) Fick jag ordning på det. Det känns bra att de inte lyckades fullt ut.
Håller ju på att göra en ny hemsida till shape-it.se, men det tar lite tid och är just nu bara i planeringstadiet. Jag har en del idéer, med hur jag vill ha det, men dessa kräver att jag först gör helt nya bilder,  filmer och anmimeringar till webben. Och det tar sin lilla tid att få fram. Jag behöver även fixa ett nytt sidhuvud till denna blogg, så jag skulle kunna jobba heltid bara med mina egna grejer ett tag känns det som!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar