tisdag 12 juli 2016

Mackan is here!



Mackan har anlänt till paradiset. Hämtade honom i söndags kväll i Davos, dit han tog tåget. Är rätt smidigt att ta tåg från flygplatsen i Zurich till, dit man nu vill åka i Schweiz. Hade man inte haft cykel att släpa på, som man ofta har, när man är i alperna hade det varit helt det självklara transportvalet.
Igår körde vi en Mottolinoeftermiddag och i dag en strapats på mtb upp på andra sidan. Vi cyklade upp genom Val Fedaira och upp på baksidan upp till liftstationen på  över 2700 m. Sista biten var extremt brant över 25% lutning på sina ställen, eftersom både Mackan och jag hade 32-klinga fick vi gå på de brantaste delarna. Kanske att det hade gått att cykla med 30 eller 28-klinga. Jag mutade med kaffe och Cola för att sällskapet inte skulle bli sur. Det fungerade bra. Efter monsterklättringen fick vi fina trails utför på andra sidan. Själv försöker jag att öva upp mitt självförtroende igen efter den hårda kraschen för några dagar sen, det blir bättre och bättre. Fingret funkar hyfsat att köra offroad med om jag har det tejpat med ringfingret då jag kör. Ger mer stadga.

Mackan glad att han fått lite Cola. Han körde inte sitt snabbaste idag, påpekade han...


Träffade i vanlig ordning en hel del djur på vägen. Bland annat en häst och ett pyttelitet föl. Mamma häst var kelig och funderade på om de där tvåbeningarna kanske kunde slänga fram något gott. De kunde de tyvärr inte, men klia det kunde de!
Fölet var lite skraj och gömde sig mest bakom mamma, men passade på att smaka lite försiktigt på min cykeln när vi snackade med mamma. Har nog aldrig sett en mindre häst nån gång. Underbart söt och alldeles ullig. Tänkte ha den på balkongen, det går väl. Blir gödsel till tomaterna med.

Världens minsta häst nosar och smakar på cykeln, går ju inte att motså!


Sen hittade jag en liten bil också, det blir väl den och hästen som ska tas med hem. Tur att man är lättroad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar