torsdag 20 november 2014

På språng mot sanden..


Är på väg till Belgien igen. Kommande två veckor blir tuffa med 4 st race inplanerade, därav två världscuptävlingar Denna helg kör jag i Koksijde och i Spa i andra änden av Belgien dagen efter. Nästa helg blir det världscup i England och C2:a dagen efter. Därefter blir det tävlingsfritt i två veckor. För att göra allt lite mer spännande, har jag känt mig lite hängig och halvförkyld efter SM. Det är väl typiskt när man är i fin form? Vi får se hur det utvecklar sig. Har inte riktigt tid med förkylning just nu. 

Världscupsbanan i Koksijde är full av sand. Ca 50% av banan är sand, men man upplever det som mer, eftersom sandpartierna tar så lång och är så tunga att ta sig genom. Det blir mycket löpning. 
Banan i Spa vet jag inget om mer än att man startar på F1 banan i backe jag kört välrdscup i MTB där för många år sedan och de då var djävulskt lerigt en gång. 


3 kommentarer:

  1. Lycka till! Kan man räkna med nån racerapport i helgen? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Jag hoppas jag hinner med det. Om det finns internet ordentligt.

      Radera
    2. Tack :) Jag hoppas jag hinner med det. Om det finns internet ordentligt.

      Radera