lördag 19 februari 2011

Cypern och 10:a XC premiären!

Det blev en 10:e plats i XC premiären här på Cypern och Sushine Cup. Tävlingen gick strax utanför Larnaca och var kuperad som sig bör med en hel del teknisk utförskörning och utmanande klättringar. Jag var ganska seg i starten men kom igång bättre efter startloopen och låg runt en 15:e plats. Jag plockade sedan succesivt placeringar och var som bäst uppe på en 9:e plats men blev sedan iklappkörd av en tjej. Jag låg strax efter, men orkade inte riktigt ikapp och på det sista av de fem varven blev jag riktigt trött och då handlade det mest om att försöka att hålla 10:e platsen in i mål. Det lyckades och jag är ganska nöjd med detta. Jag tror att det är min bästa placering i en C1:a hittils. Tyvärr var jag enda svenska i mål, då Ann inte startade på grund av en vådlig vurpa på träning tidigare veckan och Emmy punkterade tidigt i loppet.
Jag är glad mina 10 uci poäng och 24 euro i prispengar som jag lyckades skrapa ihop.
Utöver tävling hanns även med årets första dopingkontroll med, kontrollanderna visste inte att de tog en av de som tar absolut längst  tid på dig vid dessa kontroller, men efter intag av 2 liter vatten, lyckades jag ändå klämma fram det nödvändiga och var klar till och med före de utvalda i herrelit.

Extra tack också till Emmy och Anns hejande och även de andra svenskar som var på plats och hejade, de gjorde säkert  en eller två placeringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar