måndag 14 februari 2011

Bara att köra på!


Glädjande nog kan jag berätta att jag nu får återse en gammal bekant som kommer att vara till stor hjälp på tävlingarna och träningspassen under 2011. Biketoyz är numera även distributör av den klassiska Gore-wiren, vilket givetvis kommer att pryda min cykel! Min första bekantskap med dessa wirar var nog 2002/2003 då jag precis börjat tävla i mountainbike. På den tiden var jag inte ett dugg prylfixerad, men min sambo tycke att detta var ett bra kablealternativ att testa. Jag gillade dem skarpt redan då, främst på grund av att de håller länge och klarar av fler leriga tävlingar utan att behöva bytas. Sen blir ju friktionen väldigt låg när man växlar!
Gore är ju annars mest känt för sitt Gore-tex materialet i kläder, men jobbar också med material inom helt andra områden, tillexempel inom medicin och filterprodukter. Teknologi på hög nivå alltså.
På 8 år sker ju även utveckling även inom cykelkabelbranchen och 2011 års Gore-kablar är givetvis förbättrade ännu grymmare än de tidigare versionerna och även enklare att "meka" med.
  
 Läs mer om Gore Ride on här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar