fredag 9 juni 2017

Hemma, regn och mot Lida Loop..


Hemma från Österlen och i Götet för jobb och annat. Det var svårt att lämna den här gången, men det är svårt att vara överallt samtidigt. I morgon drar jag vidare upp till Lida och race på söndag.
Österlen är alltid fint så här års, men hade mycket att fixa och grubbla på. Fick i alla fall en fin tur ned mot sandhammaren och hittade åter en fin, smal stig jag aldrig kört innan, blev lite sammet för själen det.

Har varit riktigt trött sen jag kom tillbaka i onsdags, både i kropp och själ. Svårt att fokusera, men jag har i alla fall inte tankat bensin i Seaten något mer. Alltid en framgång.
Igår blev det i alla fall lite spurter och skogskörning innan jobbet. Om benen känns sega lägger jag ofta in 10 sek maxspurter som brukar få benen att komma igång lite bättre. Spurtena ger lite pang utan att slita på kroppen, eftersom man främst använder ATP-systemet.
Skogskörningen efter spurt blev en riktigt blöt historia, då det var blött sen innan och också började regna, men det gör mig inte så mycket om det börjar regna när jag redan är ute och kör i skogen.  Det är så grönt och härligt så här års. Det blev inga rekord på stigarna dock. Hade önskat riktigt ler-race på söndag, vilket det först såg ut att kunna bli, men det ser ut att bli torrt nu. Vi får se.
Har regnat riktigt mycket här senaste tiden, hade varit skoj med lite finväder nu faktiskt även om det är kul med lera i skogen.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar