söndag 17 januari 2010

Hemma från träningslägret!


Helt otroligt vad två veckor går fort!

Så här i efterhand känns det helt rätt att lägga träningslägret just denna period, främst för att det varit som kallast hemma, men också av andra anledningar som jag inte vill gå in på här. En annan gång kanske. Helt ärligt kan jag säga att jag aldrig tränat varken hårdare eller mer under en träningsperiod. Totalt blev det nästan 60 timmar på cykeln! Ca 25% av denna träning kan räknas som högintensiv av många. En del kanske tycker att det är onödigt med så hård träning så här års, men jag är av en annan uppfattning. I alla fall då det gäller mig själv. Jag vet att min kropp svarar mycket bra på denna typ av träning och jag blir inspirerad av att känna att jag utmanar mig själv.

Det är i alla fall en enorm skillnad på att låta träningen styra dagarna och göra andra saker man behöver på den tid som blir över. Hemma är det ju tvärt om, även om jag försöker att prioritera annorlunda.

Så till denna blogg. Min hemsida har ju varit still ett tag nu, då jag tänkt att göra om den. Detta har dock dragit ut på tiden, så då tänkte det är bättre att göra en blogg lite snabbt så länge.

Då man som jag, jobbar med webbrelaterade saker, blir det lätt att man inte riktigt får tummen ur att göra egna grejer till sig själv. Att sitta 12 timmar om dagen framför burken är inte riktigt min grej, dessutom har jag haft svårt att hitta den rätta inspirationen för min hemsida av olika anledningar, men nu är den på väg tillbaka!! Inspirationen alltså.

Så småningom ska jag designa denna blogg lite bättre också, men det är inget jag tänker doktorera i nu, som min gode vän och träningsguru Niclas hade sagt.
Adios!
Ps. Foto från alle Crossen av Jahn Ekman.

Å







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar