lördag 29 mars 2014

Yes. Jag, cykeln och skogen!





De senaste två dagarna har jag varit som ett barn som otåligt väntar på sin födelsedag. I går morse frågade jag Mackan om vi inte skulle ta och sätta ihop cykeln snart. -"Det är ju lite svårt när vi inte fått komponenterna än" fick jag till svar. Ja just det! Att vänta har aldrig varit min grej. På eftermiddagen levererade Schenker som tur var alla komponenter, man vet ju aldrig med de där fraktbolagen. I väg med dem ned till Jon på Bikeplaces cykelverkstad som fick sätta ihop större delen av hojen. Vilken hjälte! Tyvärr hade vi missat att det skulle vara en annan body för X01 kassetten så det blev att ila iväg till Allebike på lördag morgon och fixa en. Sen fick jag äntligen köra i Ängårdsbergen igen med Mackan som sällskap. Jag har verkligen saktat skogen otroligt mycket. Det är en av de bästa saker som finns!

Det gick ganska bra att cykla, men tekniken var väl kanske inte på topp efter att inte suttit på en MTB sen början av oktober. Dessutom körde jag med ett 72-styre vilket var ganska så brett, även om jag ju är OTROLIGT bredaxlad som ni vet. Lite små justeringar och däckbyte så är cykeln helt på topp.  

Cykeln är specad enligt följande: 

Ram: Allebike Ipsum 29" storlek small (special edition)
Styre, styrstam: Vincent
Hjul: American classic MTB race 29"
Gaffel: Fox 32 Float Terralogic 29"
Bromsar: Formula T1 Limited edition
Kassett: X01
Vevparti: XX1 170-vevar, 32T -klinga
Reglage: XX1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar