lördag 1 mars 2014

Hästjobb och träningsstart!

Mitt förra inlägg om dopning blev det näst mest lästa sen jag startade bloggen. Inlägget som handlade om norska och svenska älgskyltar leder fortfarande. Dopning är ett ämne som har många infallsvinkar och engagerar många även om hockeyvärlden redan tycks ha släppt det positiva dopningsprovet och gått vidare. En hel del andra diskuterar dock det inträffade, vilket är bra. Men det ses givetvis som frustrerande när man upplever att hockeyn stoppar huvudet i sanden och när det startats en sida på facebook som ska gillas till förmån för Bäckströms friande. Det visar att man inte har förstått. Och att man ligger bra många år efter då det gäller insikten och arbetet med dopningsfrågor. Nog om det nu.  
 

Senaste dagarna har ägnats åt hästjobb 13 timmar i torsdags och 14 timmar igår. Man är rätt mör nu, även om jobbet mitt inte är så jobbigt rent fysiskt. Ja kanske inte så mycket häst som man hade velat men biljettkassan på GHS är relativt fri från hästar. De hopp och dressyrhästarna är riktiga dyrgripar och dem får man inte komma nära, de bor skyddat under Scandinavium. Just Gothenburg Horse Show hade varit drömevenemanget att få gå på när jag var 12 år och bodde i stallet all ledig tid. Nu har jag ju inte ridit på massor av år men hästar är fortfarande tillsammans med katt ett av mina absoluta favoritdjur.

På en rast gick jag ett varv på mässan med alla hästprylar (förutom de sedvanliga som sadlar och vojlockar fanns även husbilar för 6 miljoner, hästbubbelbad, hästsolarium och skrittmaskiner).   
Plötsligt dök jag på en skönhet till häst. Den såg ut som en sagohäst, ungefär som de John Bauer ritat. Svart med lång man och ädelt huvud. Det visade sig dessutom vara en mycket social och snäll häst, så när den försiktiga nosen plötsligt var i mitt ansikte smälte jag helt. Hästen var en frieserhäst och ska jag nån gång ha en häst, får det nog bli en sån.  
Idag är jag ledig från hästarna och ska träna. Väntar på att Mackan ska träna klart, då jag just nu inte har någon cykel. Är sjukt otränad nu tror jag, då jag ju villat och ätit Antibiotika. Eftersom jag blev frisk fort av medicinen tyder det på att det var någon bakterieinfektion som spökade i luftvägarna. Är i alla fall väldigt träningssugen, vilket ju måste vara ett gott tecken. Jag har ju ett annat mål med, nämligen att göra 5 st pullups. Klarar 1,5 just nu, så det är ju en bit kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar