tisdag 18 mars 2014

70-20 inklusive svordomar.


Vila igår och idag fick jag för mig att jag skulle köra ett oerhört jobbigt pass på Monarken. Eller jag visste ju inte hur jobbigt det skulle bli, i så fall hade jag nog kört något annat. Tänk vad det är bra att inte veta vad man ger sig in i ibland..Men nu när jag bestämt mig för ett visst upplägg ville jag ju inte vika ned mig. Det blev 70-20 intervaller, men istället för att köra alla i ett svep körde jag 4 stycken och vilade sen mellan 1-2 minuter och sen 4 till och så vidare tills det blev 20 stycken. På detta sätt kunde jag köra med lite högre belastning än om jag kört 20 på samma belastning utan extravilan. Sista 4 var helt sjukt jobbiga trots att den längsta vilan togs innan dem. Det var nån störning på pulsklockan så därför ser kurvan lite hoppig ut. Efter sista intervallen fick jag sluta trampa och satt och svor en lång salva mellan flåsningarna, innan jag kunde fortsätta med nedvarvning. Sjukt trött efter detta. Kvällningen bjöd på ett pass på gymet med Mackan.
Fortfarande är det tre pull-ups som gäller och fortfarande hoppar Mackan bättre upp på bollen än mig. Men jag är i alla fall bättre på att stretcha om man ser till rörlighet.

 I morgon kör jag ett 45min spinningpass på Elixia Masthugget på lunchen och på torsdag blir det ytterligare ett 2-timmars specialpass på kvällen.     

Mackan och jag efter Gymträning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar