söndag 30 mars 2014

3 timmar +3 timmar!

Visst är den snygg? Bra är den med. 32T känns helt perfekt i GBG-skogarna!

Idag var tanken att hänga med och testa en av banorna för Alingsås MTB Challenge, men då jag inte fick med mig Mackan fick det bli test av GBG-girobanan istället. Hade tänkt att köra båda dessa så det är ju bra att ha koll på båda. Med mig var Christian och Mackan, Det blev en bra runda, även om vi nog körde lite fel på några ställen. Jag vet att en del anser det vara dåligt att man tagit bort Getryggen som cyklades utför förra året. För mig och de andra som kan cykla ned där utan problem år det givetvis ett kul parti, men det var enligt uppgift bara ett 20-tal som klarade av det och då det inte finns någon möjlighet att lägga en lättare, alternativ väg ned på detta parti, förstår jag beslutet att ta bort det från GBG-Girots sida. Det är fortfarande ett tekniskt krävande lopp, långt från grusvägsrally. Det är även främst ett lopp som motionärer ska tycka är kul att cykla och man vill ju inte att någon cyklist ska skada sig illa. Att tänka på säkerhet är inte så dumt i bland. Det blev i alla fall en del spårrekning, som på detta rotiga parti nedan:

Det blev inte helt rätt första gången.
 Efter lite rekning "by foot" blev det bättre!


Vi fick roliga 3 timmar plus några minuter, mestadels i skogen och det kändes ungefär dubbelt så bra tekniskt på cykeln jämfört med gårdagens runda. Det var oerhört torrt i skogen för att vara i slutet på mars. På eftermiddagen blev det lite chill på balkongen innan jag drog i väg på jobb på Gamla Ullevi. Eller i alla fall trodde jag det. När jag kom till Gamla Ullevi var det helt dött så jag tänkte att jag hade fattat fel och skyndade mig istället till Nya Ullevi för att jobba där. Där var om möjligt ännu mer dött. Det visade sig att jag haft otur när jag tänkt, matchen jag skulle jobba på var i morgon kväll. Något jag inte blev speciellt ledsen för, då jag oväntat fick tre timmar över denna söndag. I bland är det bra att vara virrig! 

2 kommentarer: