måndag 7 mars 2016

Upp med hakan!



Sitter och drömmer om sol och knastertorra stigar. Ute är det +2 och snöblask -Härligt Göteborgskt marsväder. Jag är sugen på vår nu och veckan på Cypern var en liten frestelse som ökade vårsuget snarare än stillade det.



Jag har ju som ni vet deppat lite på grund av den missade tävlingen i helgen. Eller deppat och deppat, mer frustrations-arg-besviken-deppat. I går blev jag dock gladare efter att ha cyklat mtb i skogen med Angelica Edvardsson och Sara Öberg och Albin. Vädret var blött och snöblaskigt även igår med 1 till 2 grader och hade jag kört själv, hade det nog blivit ett testcykelpass alternativt ett kortare pass i skogen, men nu hade vi ju bestämt tid och plats och då kan man ju inte fega hur med anledning av väder. Dessutom är det kul att cykla med sällskap ibland och kan man få ihop sina planeringar till samma tid och samma dag får man passa på. 
I skogen blir det ju inte så kallt som när man kör på väg, så vi klarade oss rätt bra inne i skogen. Jag skulle visa lite stigar var tanken, men det var rätt svårt på grund av snön och halkan. De lär inte komma ihåg var de har åkt i alla fall, så det får bli en ny stigvisning när vädret blir bättre. Det finns mycket fint i stigväg som man bör få testa när man bor i Göteborgsområdet, 
Klockan stannade på ca 3.40 vilket var längre tid än väntat och jag var varm i ca 3 timmar, sista biten var jag kall och blöt om händer och fötter, så så mycket längre tur hade jag knappast klarat av.  

Kul att köra i skogen och bra teknikträning tack vare halkan. Blev på klart bättre humör efter, så det var ju bra.  

Idag blir det testcykel och gym och en sväng till Mackan på Rideaway där jag ska bistå med bildupphängning och passepartoutskärning. Ni vet väl att ni kan besöka showroomet redan nu och titta på cyklar? Slå en pling till Mackan bara, info finns här!

På lördag ska jag förresten gästspela i Skånska Mästerskapen i Helsingborg. Vill gärna stödja detta cyclocrossevenemang för att de jobbar för att få sporten att växa plus att de lägger det sent på "säsongen" när de flesta lägger ner säsongen redan i november. En längre crosssäsong i Sverige hade varit bra anser jag, då den internationella cross säsongen är mellan september och slutet av februari. Det blir även en möjlighet för mig att inviga min nya cross. Nu är ju jag inte Skåning och är därför med utom tävlan, men är man Skåning så har man möjlighet att vinna ett fint (?) pris som jag har gjort! Jag uppmanar särskilt Skånska damer att anmäla sig, då det i dagsläget inte är någon anmäld. Ett enkelt sätt att få pris och en eftersträvansvärd titel alltså! Jag uppmanar även alla andra som äger en cross att anmäla sig med så klart. Se det som en möjlighet att få lite fart i träningen om inte annat.  
Vinterträningen kommer snarare få en boost än bli förstörd ;) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar