söndag 13 mars 2016

Skilda vägar och Skånska Mästerskapen!




Det låter mer dramatiskt än det är, men jag och mina bilder har gått skilda vägar nu. I alla fall på Instagram. Jag har efter att ha funderat ett tag fram och tillbaka, bestämt mig för att sådant som har med bilder, skapande och mitt företag att göra ska få ett "eget" konto, med mindre cykel och mer bilder och kreativa skapelser (fast med bilder på cykel förstås). Det nya kontot heter @shapeitdesign

På @asasnabeltut, som är mitt personliga konto, kommer ni fortfarande hitta cykelrelaterade bilder, bilder från livet i stort och kanske nån enstaka målning eller pryl jag gjort. Jag tror att det blir bra med denna uppdelning och hoppas att alla som gillar mina bilder börjar följa det nya kontot också så klart!

I går var jag och Mackan på snabb-besök i Helsingborg och körde Skånska Mästerskapen, arrangerad av CX Fix! Ovan kan ni för övrigt se bilderna som vinnarna i tävlingen fick. Man bjöd på fantastiskt fin och krävande, men ändå ganska snabb, bana på ett område med stor potential för cyclocross. Mycket gräs, fina branta slänter upp och ned och en gammal trappa. Ett av de bättre områden för cross jag har sett i Sverige faktiskt. Med lite bättre parkeringsmöjligheter hade man kunnat arrangera vilken internationell cx-tävling som helst där.
Det var även ett bra tillfälle att inviga min nya cross. Den fungerade kanon, även om jag själv kände mig lite ringrostig efter att inte rört en cross sen VM för mer än två månader sedan. Jag var ensam i dam -elitklassen och körde dessutom utom tävlan i mästerskapet eftersom jag inte tävlar för en Skånsk klubb.

Hur som helst körde jag på riktigt hårt i två varv och sen blev jag riktigt trött i benen, halkade omkull i två springslänter och tappade den snabba grupp jag körde med. Det blev jobbigt att köra helt ensam med de betongbenen jag hade, dessutom var jag inställd på att köra 40 minuter, men vinnaren skulle visst köra 50, vilket jag missat. Jag fick köra hela 7 varv, men var nöjd och trött i mål så det var lyckat ändå! Tack CK Fix och alla inblandade för ett evenemang!


Foto: Kim Alexander
Nu ska jag vila är grymt trött. Det var biljettsläpp för höstens storsäljare på Lorensbergsteatern, Macken idag. Det ringde så många att kretskortet i telefonväxeln gick sönder. Sen ringde det oavbrutet i ca 4 timmar. Häpp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar