onsdag 16 mars 2016

Kom och köp!


Nya hojar är på väg in och det är dags att göra lite plats i förrådet. Jag säljer därför min fina tävlingscykel från 2015! En Haibike Greed 9.50 storlek Small.  
Cykeln är körd från maj till september och efter det ganska så sparsamt. Uppkittad med lätta American Classichjul. Gaffeln är nyservad.
Gaffel: Rock Shox RS1 100mm
Vevparti: SRAM XX1, vevarmslängd: 170mm, 34T klinga
Reglage: SRAM XX1
Bakväxel: XX1 -11 delad
Kassett: 11 -delad 10-42
Hjul: American Classics MTB Race Tubless 29" (ej originalhjul)
Bromsar: SRAM XX
Sadel: Tune komm Vor
Safelstolpe: Flex Post 27,2mm
Styre: FSA SX PRO
Styrstam: Haibike Alu, Superlight, oversize

Originalhjul: DT SWISS XM401
Du kan köpa cykeln med båda hjulen eller med det ena eller det andra paret. Säljes utan pedaler
Pris: 
-Inklusive American Classicshjul +DT SWISS-hjul:  27000:-
-Med DT SWISS-hjul: 21 000:-
-Med American Classichjul: 25000:-

Ev. frakt tillkommer, eller om vi kan lösa det med transport på något sätt.

Vad händer annars här i Götet? Jo, det har varit biljettbokning på Lorensbergstratern för hela slanten nästan. Jag tror jag suttit i telefon i snitt 5 timmar om dagen sen i söndags.
ALLA verkar vilja gå på Galenskaparnas Macken och nu är vi framme och bokar i februari/mars nästa år. Tidigare datum är nästan slutsålt. Eftersom jag vanligen har lite telefonskräck och inte gärna ringer till folk som jag inte känner väl, har jag varit väldigt otroligt osugen på att prata i telefon då jag inte jobbar. Istället har jag drömt om att åka upp och sätta mig på en alptopp i min ensamhet utan telefon. Jag gillar folk, men jag tycker även om att vara ensam och behöver hitta balansen däremellan för att det ska kännas bra.
Träningspassen de senaste dagarna har varit korta men bra fast idag avbröt jag faktiskt efter två intervaller -för att det kändes för jäkligt rent utsagt. Tänker att jag antagligen behövde lite extra vila samtidigt som jag grämer mig. Men man är ju ingen maskin. Övriga pass har varit bra, så troligen inget att oroa sig för. Stillasittande är dock inget att rekommendera om man vill ha bra ben, man blir rätt stel av att sitta stilla. Tänker på dem som sitter stilla på sina jobb, åker bil till och från jobbet och INTE tränar alls. Hur stela är dom? På mig kryper det i kroppen när jag sitter stilla för länge och ännu värre blir det när det är sol och vår ute och man sitter inne på jobb och inte kommer ut förrän det blivit kallt igen. Man borde bara jobba när det regnar helt enkelt!

På fredag drar jag och Mackan ut på äventyr och tävling igen. Hoppas på tur med att få med cykeln denna gång, men nu har vi dubbelkollat att cykeln är förbokat och allt ska vara ok,!      


2 kommentarer:

  1. Hej är det 29" på din cykel.
    mvh
    Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp det stämmer Anja. Glömde visst skriva det!

      Radera