fredag 25 mars 2016

Novi Sad pt 1, etapp 1 :4:a!





Något kylig men solig dag och start på första etapploppet här i Serbien Det var bara 6 grader när vi rullade in till startområdet. 3,7 km bergstempo på grusväg stod på schemat. Det har regnat mycket i området den senaste tiden vilket gjort grusvägen rätt så mjuk. Lutningen var inte så stor egentligen, men kändes brant på grund av det mjuka underlaget. Svårt med bergstempo när man inte kör det så ofta. Man vet inte hur mycket man ska ta i. Själv drog jag nog på lite mycket första kilometern och blev lite väl stum. Det kändes som det gick långsamt uppför, men att jag fick slita mycket och det var andra som beskrev samma känsla efter målgång så det var nog inte mina ben det var fel på. Slutade med 4:e bästa tid, vilket får ses som helt ok.



Efter racet rekade vi lite på morgondagens etapp. Killarna körde hela sträckan, medan jag körde första kilometerna. Kände att det blir lite väl mycket att köra hela banan, som i och för sig bara är 15 km lång men har över 500 höjdmeters klättring. För min del kan det vara bra att spara benen lite, även om det givetvis är bra att veta hur banan ser ut. Kör de sista kilometerna som uppvärmning i morgon. Området där vi kör i morgon är jättefint för mtb-cykling med massor av branta stigar upp å ned. Där hade man kunnat spendera några dagar och fått fin träning. Men det får bli nån annan gång. Serbien hade varit helt ok, OM de bara kunnat sluta att röka överallt och hela tiden. Har aldrig varit med om något värre. Det luktar rök precis överallt, även i vårt rökfria rum. Jag och mina luftrör avskyr verkligen cigarettrök, det luktar skit och får luftrören att dra ihop sig.  
I morgon får vi dock frisksporta i skogen, det blir bra det!
      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar