torsdag 21 januari 2016

Snöcykling och schysta prylar!

Igår cyklades det snö här i Göteborg! Ganska svårt att undvika då det var rätt dåligt plogat på många ställen.. Var först övermodig och tänkte att jag skulle köra i Änggårdsbergen på mtb:n. Det var oerhört vackert i skogen med all snö på träden, men det visade ganska snabbt vara alt för mycket orörd snö på marken, så jag vände och körde ett varv runt stan istället. Skam den som inte försöker i alla fall. Före utecyklingen hade jag värmt upp med lite intervaller på Monarken och faktiskt fått till rekordwatt på en 5:a och en 4:a och några maxpurter på det. Så jag var rätt mör i benen, men det kändes ändå ok. Det är konstigt, så fort det kommer snö känns det inte lika kallt med 5 minusgrader som med 5 minus utan snö. Eller det kanske bara är i Göteborg det är så?      

För utom cyklats har det också hämtats paket på posten. Visst är det väl roligt med paket?!
I paketet från Signsuply fanns en foamroller och en massageboll kallad "The Orb"  -precis vad min trötta kropp behöver just nu! Foamroller är effektivt när man själv vill mjuka upp stela och ömma muskler -för min och kanske många andra cyklisters del främst i benen och ryggen. Massagebollen är bra att använda om man vill komma lite djupare. En fördel med denna boll är att den är lite större än en tex en tennisboll, vilket gör det lättare att komma åt de muskler jag vill dessutom har den små dubbar som gör att den inte glider iväg. Det blir två perfekta prylar att ha med sig på kommande VM-resa. Stort tack Signsupply. Stort tack till Johan och Signsuply!  Kolla gärna in hemsidan med många idrottsrelaterade smarta saker!     

Idag är jag trött i benen efter 1:or och 4 or + lite löpning. Det blir ett lugnt pass och jag tänkte försöka ge mig ut på MTB:n i kylan. I alla fall en kort stund innan jobbet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar