tisdag 26 januari 2016

Rucphen och Hoogerheide!



Två klassiska race avklarade i helgen. Ett i Rucphen och så världscupen i Hoogerheide. De hade båda intressanta inslag i sina banor att ta med som inspiration hem. Rucphen, en "mindre" tävling som ändå lockar världselit tack vare en grym organisation hade gjort en labyrint på sin bana. Det är lite svårt att förklara men om ni tittar på länken HÄR så förstår ni! I Hoogerheide hade man på grund av ett vägombygge fått bygga om stora delar av banan och passat på att bygga en trappa med 44 (!) trappsteg. Den kan ni se ett klipp på HÄR! (kunde inte bädda in filmerna då de låg på fejjan) Två kreativa sätt att sticka ut med sin cx-bana. Folk pratar och förundras fortfarande. 

Ruchpen gick bra. Banan var kul och lite lerig, men annars snabb. Slutade 10:a inte allt för långt från täten, så jag är nöjd med racet. Dagen efter var det dags för Hoogerheide och jag kände mig rätt seg i kroppen. Ibland kör jag mycket bättre dagen efter ett race och ibland är jag bara trött och seg idag var det det senare. Ser inget sammanhang direkt. Banan i Hoogerheide var bitvis väldigt lerig och det blev mer och mer uppkört efter varje klass. Men den var ändå till stor del cykelbar om än med hal, tungkörd lera. Jag tycker att banan blev till det bättre efter omläggningen, roligare och mer omväxlande trots mer asfaltskörning.  
Fick en helt ok start, men det blev en mindre krasch i första kurvan som jag hamnade bakom, så jag tappade en del placeringar, vilket grämer mig. Plockade sedan bit för bit och slutade 38:a (tror jag) Placeringsmässigt inte något att hurra för, men om man ser till att det var hela 75 damer på startlinjen så var det ändå ok. Det blir lite skillnad mot om det bara är 45-50 på startlinjen. 

Igår besökte vi Antwerpen och nu har vi bytt hus och bor strax utanför Geel. Grymt hus. Har rullat kanalväg idag i vårväder. Kändes ok.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar