fredag 15 januari 2016

Innan det fryser...




Jag har vaknat till liv, åtminstone tillfälligt.  De senaste passen har varit bra och gått enligt planen, så nu är benen trötta. Igen. Har passat på att köra ute på vägarna i kombination med monark, löpning och styrketräning. Det är lite som att jag försökt att hinna med allt "innan det fryser". Jag syftar främst på väglaget så klart. I Göteborg har det i vanlig ordning nämligen i ordningen: varit kallt, snöat, töat, regnat och nu frös det och blev -10 grader igen, vilket oftast ger halt väglag. Jag gillar de flesta typer av underlag, men isgata utan dubbdäck -det gillar jag faktiskt inte alls. Ännu mindre sen jag ramlade och bröt handleden för snart tre år sen. Monarken står dock stadigt och säkert och funkar bra för hårdkörning!

Men nu är jag på väg till Luxemburg för att tävla. Där är snö nu -kul med snörace faktiskt! Tyvärr skar jag nästan av mig långfingret när jag skulle tvätta cykeln i förmiddags. Hade lite bråttom i vanlig ordning och fastnade med fingret mellan kedjan och framdrevet. Det gjorde satans ont och blodet sprutade. Såg först värre ut än vad det var, men blev lite snurrig i huvudet. Fick till slut stopp på det hela. Summa summarum- man ska inte ha bråttom!
Jag skyller dock allt  på att jag sovit så dåligt de senaste tre nätterna, det har verkligen varit under all kritik. Får ingen riktig ordning på det, men mår ju för övrigt rätt bra, så så allvarligt kan det väl inte vara. En sovanalys hade varit på sin plats, men jag vet inte vart jag ska vända mig.

Avslutar med en sommarbild. Längtar faktiskt till lite mer värme!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar