onsdag 4 mars 2015

Lugnt och fint!


Lugn tur i Änggården idag. Det var ganska blött, dock inte så blött som det kan vara den här tiden på året. Körde extra lugnt då jag ju ska köra test på Aktivitus imorgon, mest för att hålla igång benen och komma ut i naturen. Det var länge sedan jag körde i Änggården och mtb överhuvudtaget. Kännes, tja vad ska man säga -brett. Brett styre och jättebreda däck. Om man jämför med crossen då.

Annars har det fixats med företagsjobb av olika slag och muggprojektet. Huvudet är fullt av mugg för tillfället. Det är många val som behöver göras. Vilken typ av mugg ska användas, ska det finnas olika modeller och motiv, ska alla handmålas eller ska de tryckas, vad kostar de olika alternativen och vad har jag råd med. Det lutar åt att muggarna till en början kommer att handmålas, eftersom jag inte vet hur många som ska göras. Att trycka upp motiv på muggar är en bra idé, men eftersom man måste trycka minst 100st med samma mönster och lägga ut pengar för det, blir det en ganska stor kostnad och det fungerar inte för tillfället. Dessutom vill jag veta att det är en bra mugg och bra kvalité på trycket. Sen tycker jag att det finns ett värde i att varje mugg är unik, även om det innebär en massa mer jobb för mig. Eventuellt har jag hittat någon som kan tänka sig att tycka mugg i mindre upplaga och då tänker jag att de ska göras i begränsad upplaga, tex 10-20 av varje motiv. Då kan man ändå behålla det unika en del. Kanske kommer denna spelevink på någon framtida mugg:


Jag har en hel del idéer för tillfället, men lite svårt att välja vad som är bra och mindre bra. Ofta håller jag på och filar på lite av varje på samma gång. Skulle ibland behöva en chef som sa åt mig, typ -jobba vidare med det här -släpp det det där. Samtidigt vill jag bestämma själv över vad jag gör och hur det ska se ut. Lite som att vilja ha kakan och ändå äta upp den.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar