måndag 23 mars 2015

Frysdistans och köksbilder.

Mackan och solen var inte med igår, men här om dagen! Nu är han på G.

Det blev 3 timmars distanscykling igår för min del. Första timmen gick lätt och jag försökte hålla igen, sen var jag trött i 2 timmar och började frysa om händerna i snålvinden, trots att jag körde med dubbla handskar där det yttersta paret hade windstopper. Vem gör de bästa vinterhandskarna? Ge mig dem! Förutom kall om händerna blev jag hungrig. För att jag skulle tina upp körde jag av vägen och in i skogen vid Delsjön istället. Man är rätt dålig på skogscykling när man är kall och hungrig. Men tilltaget gjorde nytta och jag blev åtminstone varm om händerna och kroppen igen. Efter distanspasset kände jag mig utslagen. Det var som om jag kört minst 5 timmar istället för de 3 som ju är ett kort distanspass. Man blir alltid tröttare i kyla tycker jag. Det sägs att man använder mer energi i kyla och därför blir tröttare, men så mycket större kan väl inte den förbränningen bli? Och dessutom så jämnas det väl ut av att man istället inte svettas så mycket? Jag vet inte, är ingen expert på området. Det blev i alla fall 20 minuter i duschen och en smörgås (ja, i duschen, nöden har ingen lag) och sen några timmar under pläden. Rätt gött efteråt i alla fall.

I köket del 2. Större version.

Time for tea. Liten version..

Det har i vanlig ordning målats och jobbats på Scandinavium/Gamla Ullevi mellan träningspassen. Fotbollen har dragit igång nu, det känns tidigt. Nu har jag snöat in mig på kök. Det är så mycket som händer i kök och så mycket prylar som kan ritas. Jag snöar lätt in mig på saker när jag ritar och även i andra sammanhang, men egentligen är min insnöning ingenting om man jämför med andra som målar. Jag vet tex en man på Österlen som bara målar tuppar. Det har han gjort så länge jag vet, minst 20 år. Och han gör det fortfarande. Jo de är snygga, men ändå, 20 år? Kanske är jag rätt föränderlig ändå.. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar