måndag 17 juni 2013

Nära -men ändå långt i från. En trejdeplats till i Borås!

Gårdagens tävling blev ytterligare en 3:e plats, men denna gång var det ett betydligt tajtare race.
Banan var lite annorlunda, men vi slapp inte pulkabacken denna gång heller. Tyckte att jag kom iväg bätte i starten jämfört med i lördags. Upplever ofta att jag får en bättre start andra dagen när man kör tävling två dagar i rad, trots att benen känns tröttare rent allmänt. Två första varven var riktigt jobbiga. Jag och Angelica körde tillsammans idag igen. Det kändes som om vi var pigga respektive trötta på olika ställen. Plötsligt såg vi att vi närmade oss Ann, vilket gjorde oss motiverade trots tröttheten.Till slut var vi i kapp och körde i hop. Det var riktigt skoj. Benen kändes ena stunden riktigt bra för att nästa stund kännas som om de höll på att krokna ihop totalt. På slutet gjorde de just det, kroknade i benen. Ann och Angelica fick en liten lucka och jag var nästan ikapp igen, då farten höjdes igen inför sista lilla biten innan mål. Kunde inte öka en millimeter och kom i mål ca 12 sekunder efter Ann som gick segrande ur kampen. 12 sekunder är inte så mycket i tid, men när man är trött är det oerhört långt om man ser på sträckan man hinner på den tiden. Är ändå nöjd, då handleden funkade bra och hälsenan inte bråkade nämnvärt varken under eller efter racet. Får jobba lite mer med mjölksyretåligheten och spurten tror jag.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar