fredag 14 juni 2013

Jobb och Rehab!

Är väl det resten av veckan bestått av, bland annat. Förutom att Todd har försvunnit, vilket är mycket märkligt. Jag hade behövt honom i helgen, han brukar aldrig få hänga med på tävling. Todd är ett multiverktyg, döpt efter sin forne ägare Todd Wells. Hur det hamnat hos mig kan vi ta någon annan gång.

Var och hälsade på hos Mackan igår och han hade fullt upp och var så här fokuserad:


 Själv har jag jobbat med den här en del i veckan:
Det bästa när man jobbar med sina egna grejer är att man kan sitta i tex hängmattan på balkongen och jobba. Jag sitter så ofta jag kan på balkongen när jag jobbar, både med dator och med papper. 

Förutom det fik jag tid på Idrottsrehab för att kolla upp min smärtande hälsena. Har bara kört lugn cyeklträning och styrketräning efter intevallpasset i tisdags och det visade sig vara hälsenan som blivit överandsträngd i samband med tävlingen i Polen. Eller rättare sagt, gångsträckorna på tävlingen i Polen, precis som jag misstänkte. Jag har ganska rörliga leder vilket innebär att foten rör sig väldigt mycket och dessutom pronerar jag. Att gå med stenhårda cykelskor uppför och mycket mer än på ett "normalt" lopp har gjort att hälsenan fått väldigt mycket belastning på ett speciellt ställe, vilket bilvit ännu värre i och med att foten faller inåt i varje steg. Så nu har jag fått rehabövningar med gummisnodd och dessutom fått plocka fram mina gamla inlägg som nu ska användas både i cykelskorna och alla andra skor. 
Dessutom fick jag rosa tejp. Sjukgymnasten började tejpa fel ben och jag trodde hon skulle tejpa båda så jag sa inget, men sen sa hon att hon var klar och då sa jag men det var ju andra benet. Och så blev det att det fick bli tejp på båda vaderna. Snyggt va?


Ikväll var jag ute i skogen en sväng för att se hur det kändes. För att få ytterligare stabilitet har jag lånat Mackans pedaler, som är mer stabila i sidled än mina. Och det blev faktiskt skillnad när foten hålls i ett och samma läge och inte rör sig i sidled. Kändes bara lite grand vid tex spurter, vlket gjort väldigt ont innan. Det första som hände var dock att jag lyckades göra en klassisk SPD-vurpa, dvs man får inte ur foten ur pedalen och välter rakt åt sidan stillastående.Som tur var visade det sig att jag hade fel klossar på skorna, annars hade jag blivit orolig. 

I morgon kör jag SWE-cup i Borås och det viktiga då är hur det känns efter racet. Hoppas att det ska kännas ok och att jag kan köra även på söndagen. Men just nu -en dag i taget. Sov sött!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar