tisdag 25 juni 2013

Mottolino!

Idag har jag kört i Mottolino Bikepark hela eftermiddagen. Det var kyligt och kom några snöflingor på mig på toppen, men annars var det fina förhållanden. Fick till 6 åk tror jag och roligast var det givetvis här:

Jag kände dock av handleden rätt mycket, särskilt över alla bromsspår. Jag hade tänkt öva lite små hopp, men det kändes inget vidare i handleden, det var som om det inte fanns någon "dämpning" eller kraft i den, så det får vänta lite till. När man kör utför känner man verkligen hur mycket man använder överkroppen, armar och handleder. Filmade en hel del påd GoPron och ska redigera någon mer inom kort.

I morgon ska jag göra nästan det motsatta mot idag, nämligen köra en hillclimb i Österrike. Denna går i samband med cykelfestivalen Kitzalpbike och består av 6 km och 500 höjdmeters klättring. Det ska bli kul att testa, då jag bara kört Bergakungen som "klättertävling" innan och det är ju rätt stor skillnad i längd och stigning. Det blir hårt motstånd, bland annat kör Lisi Osl från Ghost teamet, så det blir lite att bita i. Man får ju passa på att testa lite olika slags cykling när man kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar