lördag 15 juni 2013

Full fart i Borås 2-dagars!

Foto: Snott av Gergö

Idag avgjordes första tävlingen i Borås 2-dagars, ett minietapplopp som ingår i SWE-cup. Banan tog ca 15 min/varv, en intensiv bana med mycket sten, men inget riktigt svårt parti. Det var snustorrt och supersnabbt. Själv låg jag och fightades med Angelica större delen av tävlingen. Men i någon av de sista backarna blev de lite mer som gipsben och jag orkade inte kriga längre= tappade en hel del tid innan målgång. Angelica ångade på och blev 2:a, ca 40 sekunder efter vinnande Ann. Är ändå väldigt glad, då det inte kändes nämnvärt i min ömmande hälsena, vilket ändå var allra viktigast idag. Känns som åtgärderna med inlägg, stabilare pedaler, kines-tejp och övningar är fungerande koncept. Det var dock väldigt svårt att komma i ena pedalen, så jag är glad att jag orkade cykla upp för hela pulkabacken alla varv, även om jag var redigt trött på toppen varje varv.

I morgon vet jag inte hur banan ser ut, men det har kommit en skvätt regn och det ser ut som om det ska komma lite lagom till vår tävling, så vi får se hur det blir. Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar