onsdag 1 augusti 2012

Vi är naturligt fula!


Hemresan från Frankrike gick bra, förutom att jag lyckades slå i huvudet en gång till. Det var i fönsterkarmen på Hotellet som jag och Kajsa bodde på i Geneve innan hemresan. Resultatet blev först en bula, och att jag fick tillbaka huvudvärken från kraschen på SM (eller om det är en ny huvudvärk, vad vet jag?).

I alla fall, har jag inte tränat på några dagar, eftersom symtomen liknar de vid lättare hjärtskakning. Det är ju svårt att veta exakt, eftersom symtomen är rätt diffusa. Men med huvudvärk, yrsel, extrem trötthet och dåsighet och liknande kan några lugna dagar vara bra oavsett orsak. Man vill ju vara på den säkra sidan. Idag började jag träna på racern, men hamnade hos Markus på Biketoyz istället och fick kaffe, då jag inte mådde ok. Hoppas det blir bättre i morgon.

Roligt är det i alla fall att jag fått besök från Syrran, Gurra och Leif. Äntligen någon som är lika barnslig som mig och vill göra fula miner mm. Inte alla som är så naturligt fula som Gurra och jag och som så gärna vill visa det med!

Nästa tävling för min del är Cykelvasan, ska bli riktigt roligt att köra den! Innan dess ska jag dra till Skåne och hälsa på Mor och Far och ta det lite lugnt. Fast egentligen har jag inte tid att ta det lugnt. Jag försöker hitta ett nytt jobb under hösten. Någon som vet något?

Har ställt frågan förut till vänner och bekanta och förundras över hur många som inte tar min jobbfråga på allvar. En del gör det och lovar att höra sig för, men många ger de allra konstigaste förslag över vad jag ska göra. Visst jätteroliga förslag, men nu är det så att jag behöver ett jobb eller ett uppdrag på riktigt. Att måla snabeltutar eller andra saker är iofs, jättekul och något jag verkligen skulle vilja kunna göra på heltid, men det blir man inte så fet på och definitivt inte på en månad. Det är mer en långsiktig framtidsvision och dröm. Just nu handlar det om att få in pengar för att överleva och kanske kunna cykla.

   

4 kommentarer:

  1. Cykel-PT-online, vore väl ett optimalt yrke?

    SvaraRadera
  2. Vad vill du jobba med? Det fladdrar förbi lite lediga jobb på alla möjliga ställen så nå't ska säkert gå bra att hitta.
    Kanske enklare att utesluta så'nt du inte vill göra?

    SvaraRadera
  3. Två saker jag absolut inte vill jobba som är Parkeringsvakt eller spårvagnskontollant ;) Telefonförsäljning går också fetbort!

    Annars: kortsiktigt är jag inte så kräsen, men man har ju givetvis drömmar mer långsiktigt.

    Drömmen är ju att kunna jobba med något kreativt och gärna i mitt eget företag. Något med sport/idrott/träning ligger ju också nära till hands.

    Då jag fortfarande vill satsa en hel del på min cykling är väl det optimala just nu något som är på deltid som är relativt flexibelt (alt. frilandsuppdrag). Eller, där man kan jobba mycket ibland och lite ibland. Kan egentligen vara vad som helst som inte är alltför tungt för kroppen! Kunde man hitta något sådant jobb som samtidigt är kreativt hade det ju varit tipptopp!

    SvaraRadera