fredag 10 augusti 2012

En tur på fjället dagen innan Cykelvasan!



Vackert på toppen. Med GO-Pro:n blev det roligt perspektiv med :)
Idag blev det en liten tur på fjället för att kolla på utsikten. Det var jag tillsammans med lite folk från bland annat ABUS, Duells, Team Sportia och Cykloteket. För att spara på krafterna inför morgondagen, tog vi liften upp och körde en sväng på toppen för att sedan köra ned på några byggda trails. Fint som sjutton, men lite väl djupa surål på toppen. Jag tror alla ramlade på ett eller annat sätt, även mitt framhjul försvann en gång i gjytjan, men jag landade i alla fall på fötter och sjönk ned till anklarna. Tyvärr lyckades jag inte fånga Björn Johanssons dubbelvurpa på film. Två exakt likadana vurpor (när framhulet försvinner i en lerpöl och man flyger över styret) inom loppet på en minut. Ja, man måste ju prova om det går, även om det inte gi!!

Cykloteket-Ted, ABUS-Mat och Marknadschefen för ABUS

Björn Johansson, Duells. Lika glad innan vurpan som efter!

Riktigt fint var det på toppen och bikeparken har de fått till fint här i Lindvallen!

I morgon startar jag kl 09,00, vilket är tidigt med mina mått mätt, för min del är runt 12-tiden optimalt att starta, men det ska nog gå bra. 9 mil + några kilometer ska köras och jag hoppas att hinna i mål i hyfsad tid och kanske, kanske hinna se ett ännu viktigare lopp. Nämligen Alexandra Engens OS lopp i Cross Country i London!! Håller alla tummar och tår för att hon ska få till ett fint och snabbt race, får hon det kan det räcka hur långt som helst!!

Hoppas kunna lägga upp en film från bikeparken lite senare om den hinner bli konvernterad!

4 kommentarer:

  1. Såg fint ut. Finare stigar än Cykelvasan ;) Men lycka till imorrn och ha så kul!

    SvaraRadera
  2. 9 Mil med surhål hade varit något :) Tack jag ska göra så gott jag kan!!

    SvaraRadera
  3. Hur gick det på cykelvasan?

    SvaraRadera
  4. Det gick inte alls som jag tänkt! En liten rapport kommer senare i dag. Orkade inte skriva något igår.

    SvaraRadera