onsdag 8 augusti 2012

Drömmeken!!


Ok, Mackan är en suverän mekaniker och löser det mesta, liksom de andra mekaniker som hjälpt mig att få ordning på cykeln genom åren. Men tänker att ha en hen som mekaniker! Eftersom hen inte är här, får jag gå ned och stansa mina däck själv innan vi åker upp till cykelvasan i morgon. Kör med Racing Ralph fram och bak, tror att det kommer fungera bra. 

Jag tog också mitt förnuft till fånga och beställde den där 42T-klingan. Cycleservice Nordic var alerta och skickade den snabbt, men tyvärr var jag tillfälligt ute då fraktbolaget ringde på för leverans. Så det blir till att åka förbi och hämta upp den på vägen till Sälen i morgon. Som tur är ligger det på vägen.

Kom hem från Österlen igår och körde ett bra pass idag på mtb:n i dag. Varmt och skönt var det om än lite blåsigt. Igår blev det ett ännu blåsigare intervallpass i Skåne, men det var riktigt gött och jag var inspirerad till att köra riktigt hårt. Intervallerna kördes i motvind och regn till en början, sen blev det medvind hem. Det är konstigt det där med känslan under ett pass, när man är trött och oinspirerad kan man störa sig på en massa detaljer, som väder, vind, något som är lite snett eller låter på cykeln eller att man har fel musik i lurarna. När man är pigg och inspirerad, skiter man i allt sånt och bara kör. Hoppas kunna behålla känslan!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar