lördag 18 augusti 2012

Kräftor och ensambad på Österlen

Det var riktigt bra tajmming att åka ned till Österlen. Varmt, fint väder och inte så blåsigt den här gången. Mitten på augusti är nog den bästa tiden på Österlen. Väldigt lite turister och fortfarande varmt. 
Igår när jag kom hit möttes jag av kräftor som mor och far hade fixat.
Idag har förmiddagen ägnats år att fixa med cykeln inför morgondagens race, och så lyckades jag få med både mor och far på en 5 km lång runda runt Vallby. Det gick bra även om mamma ville gena och bara köra i nedförbacke. Väl tillbaka blev det kaffe för mig och rökpaus för mor och far. Lika bra att återställa den eventuellt förbättrade kondition som cykelturen gav, man vill ju inte få bättre syreupptag.   

På eftermiddagen åkte jag ned till havet för att se om jag kunde måla lite akvarell. Jag har en liten "hemlig" väg som leder till ett ställe som inte så många känner till. Nämligen här: 

Tänk dig att hitta flera kilometer strand. Och vara helt ensam om den!

Jag hade en handduk med mig för att sitta på när jag målade, men inga badkläder, så det var bara att ta av sig och hoppa i...

Badbeviset! Ni som känner mig, vet att jag är en badkruka, därför detta bildbevis. Det var faktiskt varmare än havet i Göteborg, eller så var det varmare i luften här.

Och visst blev det målat också, men det får ni inte se just nu. Avslutade med en fika i Kåseberga hamn. Väldigt mysig liten hamn.

I morgon är det dags för Snapphaneturen och SM i Långlopp. Vädret ser ut att bli varmt och skönt!

2 kommentarer:

  1. Lycka till imorrn! Längesen jag var och hälsade på släktingar på Österlen

    SvaraRadera
  2. Gör det om/när du får tillfälle. Det är fint :) Lugnt så här års!

    SvaraRadera