söndag 8 juli 2012

Uppe på toppen klarnar allt!



Ok. Jag har fortfarande lite dåligt samvete över att jag drog upp Mackan på en av Livignos värsta stigningar. Från Val Fedeira upp till Chachauna på nästan 2700 meters höjd. Blev upplyst om att alla kanske inte har samma förtjusning som jag själv att ta sig upp med hjälp av cykel för de allra värsta och djävligaste stigningar och bergspass som råkar finnas i närheten. Nähä. Vad konstigt, tänkte jag. Eller kanske inte. 

Det blev i alla fall ett fint träningspass, om än lite längre än tänkt, närmare 6 timmar exklusive fika och stopp. När vi fikade såg vi plötsligt Fredrik Kessiakoff på TV, körandes helt ensam. Mäktigt att vara åtminstone lite bekant med någon som kör som han. På kvällen firade jag hans erövrande av bergströjan  med mina bergsbyxor. Tyvärr är de inte rödprickiga, men lila duger väl?   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar