torsdag 5 juli 2012

Om du är höjdrädd, åk inte här!

 Nä, det är INTE fotoredigerat! Vattnet är så turkost.

Idag lurade jag med Mackan på en lite längre tur, upp till Laghi Alpisella, ned till Cancano upp till Buffalora och Valmora i Schweiz och sen hem igen. Eftersom jag var rädd för att Mackan skulle tycka att turen var för jobbig och bli sur, körde jag med glada och uppmuntrande tillrop redan tidigt på passet. Det verkade hjälpa och när han sen fick klappa kor och fick kaffe, var turen räddad. 

Bitvis var det mycket smalt och vandringsleden hade rasat på sina ställen. Dessutom inga räcken. Det är egentligen rätt otroligt att de märker ut delar av dessa leder för allmänheten. I Sverige hade man inte släppt upp någon här. Har själv kört denna runda några gånger tidigare och vet var man ska ta det försiktigt, men jag hade nog tevkat att släppa upp en nybörjare eller någon med dåligt omdöme här.  Bitivs var det dock riktigt fin single trail där man kunde köra riktigt fort. Och det gjorde vi såklart! Det är dagar som denna, man vill ha den där kameran och filma när man far fram, stigarna kommer inte riktigt till sin rätt på bild.

Vädret var kanon och vi han hem i tid innan dagens åsk/regnskur. 



 Kostigar. Kossorna tyckte det var en utmärkt plats att ligga och vila på. Mitt på stigen.

Mackan var inte sen med att försöka tämja. De var mycket skeptiska först, men sen när en vågade komma fram blev alla nyfikna och ville vara med..

Trött häst.

 Ibland var det väldigt brant och smalt. Utan räcken..

Mackan på smala stigen innan den blev riktigt smal..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar