lördag 14 juli 2012

Finbesök i Götet!


Idag fick Götet fint besök i form av Fredrik "Seglarn" Edin. Han ville testa nästa helgs SM-bana lite och jag och Mackan hängde på för att dra några varv. Regnet hade gjort den riktigt slirig på sina ställen, men rätt bra ändå. En av de berömda gubbarna som brukar stryka omkring på kullen var riktigt social och undrade om vi verkligen skulle köra ner för det där svåra och sa att det fanns en annan lättare väg på andra sidan. Han kanske hade insett fördelen med att vara kompis med cyklisterna då de flesta är vältränade män/killar i trikå.. Allt intresse för cykel (cyklister) är väl bra, eller??


För min del blev det extra jobbigt att köra runt banan då jag lyckats ha sönder alla mina högerpedaler, (men trodde att jag hade reservpedaler) så jag fick i sista sekund montera på en vanlig pedal för att kunna cykla över huvudtaget. Väldigt typiskt och konstigt att alla fyra vänsterpedaler är hela, medan alla höger är sönder. Nåväl, som tur är går det ju lätt att renovera dem med renoveringskit, där man byter ut bussningar och lager och de har ju ändå fungerat mellan 5 och 7 år utan att bli renoverade, så det är ju rätt bra ändå.   

Det är i alla fall mycket svårare och jobbigare att cykla med en vanlig pedal och en där man sitter fast, så det är inget jag rekommenderar..


På hemvägen efter SM-baneträningen åkte vi igenom Slottskogen, tittade på pingviner och på "Adrenaline City Cup". Undrar om man skulle våga sig på det där med att åka upp och ned med cykeln? Verkar inte så svårt. Mackan avrådde dock. 

En undran kommer upp. Varför man inte sett till att ordna detta event samtidigt som XCSM och på så sätt fått många typer av cykel representerade på samma gång? Nu är det två skilda evenemang, SM och Adrenaline, som båda handlar om cykel och äger rum på nästan samma plats, nästan samtidigt, men som marknadsförs helt separat från varandra och ingen av de två evenemangen är särskilt stora. Jag tror att det kunnat bli en höjdare om man gjort något större tillsammans.

Senare på kvällen Åt vi finpizza på Cyrano med Fredrik. 

I morgon ryktas det om träningstävling på SM-banan. Jag har fixat till en vänsterpedal och är sugen på att vara med några varv. 14,00 är tiden Slottskogen är platsen. Se you there?  

1 kommentar:

  1. 5-7 år utan och renoverat ett par Candy, det är vågat. Brukar väl behövas iaf en gång per säsong ;)

    SvaraRadera