söndag 11 september 2011

3:dje plats och Ultrasega ben

Igår var det en riktigt tung dag i Norska Halden för min del. Jag slutade på 3:e plats, efter att ha legat 2:a fram till sista varvet. Jag kände mig väldigt sliten, men körde ändå hyfsat i tre varv och sen gick det knappt framåt och jag tappade en massa tid. Det brukar ofta bli så när jag är trött i kroppen, det går ändå bra att köra ett tag, även om det är väldigt slitsamt, men sen tar det i princip tvärstopp. För två veckor sedan var jag nästan 8 minuter före den norska tjej som var tvåa idag, i och för sig var det hennes hemmabana i Halden och tävlingstiden var mycket kortare, men det säger väl ändå en hel del om hur dåligt jag körde.
Där jag tappade mest på banan var inte uppför eller nedför, eller på något av de tekniska partierna, utan i ett långt avsnitt med trappor, där man fick bära cykeln. Detta avsnitt tog fullständigt musten ur mina ben.
De enda två sakerna jag är nöjd över med tävlingen är att jag tog mig i mål, och att jag cyklade uppför de två brantaste partierna, där de flesta andra tjejerna sprang.    

Idag blir det spinning workshop och kick of på ELIXIA, så det blir kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar