onsdag 14 september 2011

15 minuter..

är summan av dagens träningstid idag. Träningsformen var löpning och eftersom det var mitt tredje löp-pass under augusti-september blev det inte längre än så. Under löpturen kom jag och tänka på att jag faktiskt inte är någon löpare längre, utan en joggare. En ganska så väsentlig skillnad. Jag hoppas dock att kroppen ska hålla så pass bra så att det kan bli något som kan kallas löpning längre fram i vinter.

Många som inte tränar brukar bli väldigt förvånade när jag berättar att jag börjar dra igång löpningen med 5-10 minuters pass. "Du som är så vältränad" -brukar de utbrista. Och ja, det är jag kanske när det gäller just cykling, men inte när det gäller annat. Bara för att man är bra på en uthållighetssport behöver ju inte det innebära att man är bra på alla andra uthållighetssporter, även dom det skulle vara väldigt skoj om det var så! Och bara för att man för femton år sedan sprang hyfsat snabbt, betyder ju inte det att man gör det nu.
Löpning och cykling är verkligen väldigt olika, men jag tror att det är bra för kroppen och inte minst knoppen att göra lite andra träningsformer.

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar