onsdag 6 april 2016

Serbien-Vallby-Hemma!


Foto: Stanislav Damjanovic
Hemma igen från Serbien. Fick till ett riktigt bra shorttrackrace i söndags, men blev trots det "bara" 4:a på den etappen. Det var bra för att jag, låg med i spets i 11 varv av 12.  Piggare och mer klipp i benen än dagen innan. Förra veckan orkade jag i 6 varv innan jag fick släppa. Nu klämde jag mig fram och hade vassare armbågar, annars brukar jag vara lite för snäll. Banan var lite väl lättåkt och platt för att man hur som helst skulle kunna åka ifrån någon. Det som avgjorde denna gång var istället att Alice, som vann, fick Jovana att göra ett litet misstag i en 180 graderskurva genom att själv stanna upp lite i den. Ett smart drag. Det var 4 som låg tätt i n i mål och jag rullade in som 4:a. Målet var att behålla 3 djeplatsen i totalen och inkassera 60 poäng till rankingen, så då gjorde det inte så mycket eftersom det bara blev några sekunder från segern, även om en pallplats givetvis hade varit roligt! Så 3:a denna helg.

Tog svängen över Österlen och mamma och pappa, genom att flyga direkt Belgrad-Malmö. Stannade där några dagar och är nu hemma igen i Götet. Jobbar idag och imorgon på Gamla Ullevi och Stadsteatern och åker på fredag eftermiddag till Portugal, för att köra ett race där på söndag. Nästa helg blir välbehövligt tävlingsfri, men med jobb istället. Är lite mosig, men benen känns faktiskt bra. Ryggen är dock lite ledsen, inget som känns när jag cyklar men när jag vrider på mig. Min universallösning för alla ryggproblem är ju annars "Skorpionen" ( stå i brygga och göra benlyft) och den har jag inte hunnit göra på ett tag, så det kanske är det? Vem vet?   

Österlen var fint och bjöd på fantastiskt vårväder, med 17-18 grader som varmast. Var ute och cyklade med massa kläder och höll på att stanna och plocka av mig benvärmarna, så varmt var det. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar