fredag 1 april 2016

3:a på upphill och pollen!


Jäpp! 25 grader varmt här i Serbien, förra veckan var det 6 grader innan första etappen, ganska stor skillnad. Skönt, men innebär även att min kropp gått från kallt och inte alls mycket pollen till varmt och väldigt mycket pollen. Nu tror jag kanske inte att man kan "vänja" sig vid pollen, men det blev en smärre chock för kropstackarn att plötsligt få köra hårt i denna miljö, så efter vårt korta race idag.  var det förutom sedvanlig tempohosta, kliande ögon och täppt, kliande näsa. Nu känns det dock ok igen efter lite allergimedicin. Loppet gick bra idag tycker jag. Förra veckan var det lite blött i backen och idag var det nästan snustorrt. Körde 47 sekunder snabbare på exakt samma strecka, vilket räckte till en 3:dje plats. 1:an och 2:an från förra helgen körde dock ännu snabbare, och är nu en bit före mig inför morgondagen. Det blev även tävlingsinvigning av nya Greeden, den skötte sig bra tycker jag. Känns grymt snabb och lättmanövrerad. Kan absolut inte skylla på materialet!
Kändes riktigt jobbigt idag och pulsen var högre. Men så gick det ju också snabbare. Tempo är verkligen att lida.  
  
Serbien har förresten en nationaldräkt -mysbyxan och liten väska med axelrem. Det är väldigt många, som har mysbyxor på sig oavsett ålder och kön. Det verkar som om mysbyxa är mer en vardagsbyxa här än en byxa man har när man skrotar hemma. Mysko.

I morgon är det återigen det superkorta point-to- point racet. Undrar hur mycket snabbare det kommer gå när det är torrt. Vi får se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar