torsdag 16 oktober 2014

Valkenburg och linslus!


Trött Mackan bildar hög..

Framme i Valkenburg till slut. Resan gick bra, men var lång. Mackan hade ett möte inbokat i Oldenzaal och vi tyckte att vi hade god tid på oss från Flensburg i förmiddags. Men en megakö vid Elbetunneln där vi förlorade nästan en timme + långsamma avsnitt gjorde att vi tappade ännu mer tid. Dessutom skedden en otäck olycka med två bilar alldeles bakom oss. Där en bil körde in i den bil som låg precis bakom oss i vänsterfilen, när alla plötsligt fick tvärbromsa. Bilen som orsakade olyckan låg alldeles för nära, det blev tvärstopp och en rejäl smäll. Inte så trevligt att uppleva precis bakom en. Man får hoppas att det gick bra. Mackan hann till mötet med 3 minuters marginal, så det var ju bra, varför ska man komma för tidigt? 

I morgon blir det lite cykling och kanske test av banan om den är öppen. Har vilat helt från cykling i 2 dagar på grund av resan, men det kanske är bra, då jag sträckte till mig i höftböjaren på tävlingen i söndags och har haft ont i den när jag hoppar av och på cykeln och vid löpning. Nu känns det dock bättre. 

Appro på söndagstävlingen, Dansk TV var där och gjorde ett inslag. En hel del svenska cyklister hamnade i bild. Här kan ni se det!

Dessutom fick jag hem ett nummer av Allt om MTB igår och hittade mig själv linslusa på två ställen. Den en var en helsida från MTB-lägret i Bergslagen i slutet på Maj, förövrigt ett alldeles utmärkt ställe att åka på träningsläger till om man vill hålla sig i Sverige. Det roliga med den bilden är att jag precis just då eller precis efter får punktering. Dessutom är jag med och svarar på frågor om min favoritmusik när jag tränar. Vilken den är får ni köpa tidningen för att få reda på.  



Nu ska vi slappa.




2 kommentarer: