måndag 6 oktober 2014

Nu och då..



Nu: Klia get i Slottsskogen. Inte dumt alls, tyckte geten som kom springande och ställde sig i lämplig kliposition när han såg mig. Har jag sagt att jag gillar djur? 

Då: Hittade en gammal Gary Fisherkatalog från forntiden och blev nostalgisk. V-broms, dubbla flaskställ och XCO-lopp med vinnartider på 2.20. Eller nåt. Lika kul då som nu, fast kortare tävlingstider har nog gjort det ännu roligare.

Just nu planerar jag en massa. Mest handlar det om cykelcrossar och cyclocrosstävlingar. Jag har aldrig varit särskilt cykelbrylnördig, men förstår nu varför det kan vara fördelaktigt att vara det. Det är inte helt självklart att komponenter som man tror ska passa, verkligen passar om man säger så. Det hade varit så mycket enklare om det funnits ett växelöra som passade alla cyklar, eller en body som gick till alla kassetter. Men cykeldelar är väl som mobilladdare, alla märken ska ha sin egen variant, för att inte göra det enklare för kunden, utan för att kunna tjäna mer pengar på kunden.

Har hittills planerat in följande race:

Kronborg cyclocross C2, Danmark
Valkenburg, Världscup, Nederländerna
Nachtvanwoerden C2, Nederländerna
Koppenbergcross C1, Koppenberg, Belgien
Superprestige Zonhoven C1, Belgien

Sen har jag inte hunnit längre, men jag hoppas på mer, mycket mer!
Jag hade planerat att åka ensam till tävlingarna, då jag inte hittat något resesällskap. Nu visade det sig att Mackan ska på ett möte i Nederländerna samma period som jag ska ned och cykla, så då får jag sällskap i bilen ned. Det är oftast lite trevligare med sällskap på långa resor, kör man ensam blir det ofta att man kör längre sträckor i ett svep, vilket inte alltid är det bästa. Dessutom kommer jag få hjälp av Ignace där nere vid tävlingarn och jag är så oerhört tacksam för denna helt 100% förstklassiga support!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar