torsdag 9 oktober 2014

När katten är borta..

...hänger jag på facebooksidor med försvunna/upphittade katter. Det finns en hel del av denna typ av sidor, ett bra sätt att använda Social Media tycker jag.  

Det är alltså inte min katt som är försvunnen, utan Mammas och Pappas. Det är ju ändå på något sätt en familjemedlem.  
Det är helt otroligt vad mycket katter det finns som blivit lämnade, utkastade och dåligt behandlade och som behöver nya hem. Hur tänker de som behandlar djur illa egentligen? 
Det värsta med att kolla på dessa sidor är att jag vill ta hand om precis alla katter jag ser som behöver ett nytt hem. Just nu kan vi inte ens ha en katt, eller jo det kan vi kanske, men jag vill att en katt ska kunna få gå ut och det kan den inte här i Linnéstan. Risken är att jag blir en katt-tant när jag blir gammal, alltså en som har katter precis överallt. Nog om djur nu. 

Dagens höjdpunkt var testet av de nya Dugastdäcken på de lika nya Revolverhjulen. Det var faktiskt väldigt stor skillnad mot de gamla däcken som var stötiga och konstiga. Jag körde samma svängar som under gårdagens Crossträning, med en helt annan känsla. Mjukt, fint och följsamt. Undrar om jag kommer att bli såld på Dugast nu? Förmodligen.   

I helgen blir det äntligen cyclocross race. Jag är tävlingssugen och längtar. Det ser ut att ha regnat i Danmark en del, vilket är bra.  

2 kommentarer: